[O1] Jak wyłączyć ASR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • 77Jacek1
    Classic
    • 2010
    • 6

    [O1] Jak wyłączyć ASR

    Widze bardzo sesnowna dyskusje. Chyba jednak nie wszyzscy mnie zrozumieli, moze jakos zle to napisalem.
    Nie zgadzam sie z obowiazkiem zakladania zimowek w wyznaczonym terminie np od 10 pazdziernika do 20 marca bo nikt nie jest w stanie przewidziec jakie będa warunki atmosferyczne. Jak najbardziej nie mam nic przeciwko, zeby bylo to na zasadzie: kontrola drogowa, snieg na ulicy, temperatura ponizej 7*C, opony letnie=mandat. Kazdy potrafi obejrzec pogode i dowiedziec sie kiedy planowane sa opady sniegu. Na jakiej zasadzie zakladacie teraz opony? Patrzy jeden z drugim w pogode i wpada na pomysl, ze juz jest czas zalozyc zimowki. Albo jedzie do pracy, wychodzi z pracy i zaczal padac snieg. Wraca do domu, bierze opony i jedzie na wymiane. No kurwa bez jaj, będe jezdzil od pazdziernika na zimowkach a bedzie +15*C do polowy grudnia pewnie.
  • grzegorzp
    Drive
    • 2008
    • 90

    #2
    [O1] Jak wyłączyć ASR

    Mam O1 z 2007r i mam tam ESP i ASR i elektroniczną szperę
    ASR doprowadza mnie do szału, już parę razy próbował mnie zabić.
    szczególnie kiedy np. trzeba ruszyć dynamicznie, żeby gdzieś szybko przeskoczyć to
    ten złośliwy s..... jak tylko zabuksuje któreś koło to dusi silnik i nieszczęście gotowe.

    Czy ktoś wie czy da się jakoś zneutralizować to ASR?
    bo boję się że kiedyś na prawdę może mi w najmniej spodziewanym momencie odpuścić gaz i nie zdążę przejechać np. przez przejeżdżającym z naprzeciwka samochodem.

    będę bardzo wdzięczny za sugestie i informacje jak odłączyć to dziadostwo

    Komentarz

    • Tony065
      RS
      • 2009
      • 2487
      • Octavia I (1U2)
      • ARX 1.8 20VT 150 KM

      #3
      cześć. ASR w Twoim przypadku wyłącza się przyciskiem ESP , ale może lepiej zainwestuj w lepsze opony, bo jak za każdym razem dając po garach tracisz trakcję, to jakieś "chinole" są. ja mam na zimę fulda supremo i musi być naprawdę ślisko, żeby ASR dał znak życia
      Black Pearl, Elegance & RS LOOK
      @ by Tune-up Gdańsk
      TDI VP++ i jeszcze rośnie
      Antek

      Komentarz

      • mamaj12
        RS
        • 2009
        • 1956
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #4
        Zamieszczone przez grzegorzp
        bo boję się że kiedyś na prawdę może mi w najmniej spodziewanym momencie odpuścić gaz i nie zdążę przejechać np. przez przejeżdżającym z naprzeciwka samochodem.
        Sprowadza się to do tego, że chcesz zdążyć przeskoczyć komuś przed maską. Wystarczy poczekać na większą lukę i jak nawet ASR się załączy będziesz miał czas na bezpieczne wykonanie manewru.

        Jeżeli się nie mylę, to jeżeli masz również ESP to wyłączając przyciskiem EPS wyłączasz również ASR.
        obecnie Mazda 6 GL 2.5 Pb AT
        wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD

        Markizy tarasowe, balkonowe, koszowe, rolety wewnętrzne -> www.x-mark.pl

        Komentarz

        • grzegorzp
          Drive
          • 2008
          • 90

          #5
          nigdzie nie napisałem że zawsze

          przeskakując przez koleiny na lekko skręconych kołach to na prawdę nie trudne, żeby zewnętrzne lekko zamieliło

          wydawało mi się że jak wyłączyłem esp to i tak mi zdusiło, ale jeszcze jutro sprawdzę,
          a nie da się tego jakoś programowo, albo jakimś patentem wyłączyć? ale samo ASR a ESP zostawić?


          rada typu "to lepiej jeździj autobusem bo tam bezpieczniej" bardzo doceniam i mam nadzieje, że pozwala Ci się to dowartościować.

          nie wierzę że nie mieliście sytuacji że przy przeskakiwaniu przez skrzyżowanie docisnęliście mocniej bo np. okazało się, że gość z naprzeciwka jedzie szybciej niż dozwolone i niż się wydawało i wtedy jedno z kół zamieliło lekko. Przy włączonym ASR takie nawet minimalne zamielenie kończy się automatycznym zmniejszeniem otwarcia przepustnicy do na oko 30% i przedefilowaniu przez skrzyżowanie z prędkością spacerującego emeryta

          Komentarz

          • jacog
            Rider
            • 2008
            • 420
            • Felicia I (6U1)

            #6
            A ja w przeciwienstwie do kolegow rozumiem problem z ASR - jest irytujace w momentach o jakich piszesz. U siebie akurat nie mam ESP i ASR moge wylaczyc przyciskiem (niestety sygnalizowane jest to pomaranczowa dioda na desce). Kiedys temat rozgryzalem i wynikalo, ze zmiana kodowania ECU da sie wylaczyc ASR: teoretycznie trzeba by je zmienic na 11400 (ręczna skrzynia
            biegów + ABS/EDS) z 11500 (ręczna skrzynia biegów + ASR + ABS + EDS/ESP) - tak mowi ELSA. Jak sie zachowa ESP w twoim przypadku nie wiem ale moze byc z nim problem.

            Komentarz

            • Sev
              L&K
              • 2007
              • 1295

              #7
              Zamieszczone przez grzegorzp
              wydawało mi się że jak wyłączyłem esp to i tak mi zdusiło, ale jeszcze jutro sprawdzę,
              Wyłącz przyciskiem i stań na jakimś piasku czy gdzieś żeby łatwiej było zabuksować kołami i spróbuj.

              Efekt zduszenia możesz odczuwać np w momencie gdy koło buskuje przy częściowo wciśniętym gazie i za chwilę złapie przyczepność. Moment złapania przyczepności możesz odczuć właśnie jako zdławienie.

              ASR działa o tyle dziwnie że póki trzymasz gaz i ASR zakuma że koła buksują to póki będziesz trzymał gaz to ten będzie interweniował, odpuszenie gazu i ponowne wciśnięcie załatwia sprawę. Ot taka germańska technika

              P.S. po programie, który planujesz, przyzwyczaj się do częstej interwencji ASRu, zwłaszcza na mokrym a szczególnie w zimie
              6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
              Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

              Komentarz

              • zepter00
                RS
                • 2008
                • 2304

                #8
                grzegorzp: a jaki w twojej 01 jest stan wszystkich amortyzatorów? To też ma duży wpływ na trakcję. Dobre opony (z właściwym ciśnieniem), amortyzatory i to tyle co możesz poprawić... w dalszej kolejności (ale duży koszt) coś takiego http://www.tomson.com.pl/product-pol...zynia-02Q.html
                Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                Komentarz

                • grzegorzp
                  Drive
                  • 2008
                  • 90

                  #9
                  Koledzy, podkreślę, że to się zdarza CZASAMI, i głownie na mokrym, więc na prawdę nie dziwię się, że jest minimalny uślizg, szczególnie przy skręcie,

                  jeszcze nie sprawdziłem czy przy wyłączonym ESP , ASR interweniuje,
                  ale wyłączanie go zawsze kiedy spadnie deszcz a ja chcę dynamicznie ruszyć, jest lekko mówiąc... podcieraniem d.. szkłem.

                  jak jest sucho to praktycznie problem nie występuje, ale spada deszcz i jest dramat.

                  Komentarz

                  • zepter00
                    RS
                    • 2008
                    • 2304

                    #10
                    Zatem albo podcierać d.. szkłem albo mieć pretensje do deszczu i fizyki
                    Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                    "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                    Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                    Komentarz

                    • Sev
                      L&K
                      • 2007
                      • 1295

                      #11
                      grzegorzp, dołączając do pytania zepter00'a o amorki, dopytam jeszcze, jakie masz obecnie opony?
                      6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                      Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                      Komentarz

                      • grzegorzp
                        Drive
                        • 2008
                        • 90

                        #12
                        w tym momencie mam goodyeary zimowe,
                        latem nokiany, amorki są w bardzo dobrym stanie,
                        podkreślam, że ja się nie dziwię, że czasem przy mocniejszym ruszaniu i kiepskiej np. mokrej nawierzchni lekko zamieli, szczególnie przy skręcaniu,
                        wiem że to niezbyt zdrowe przyspieszać przy skręconych kołach ale czasem po prostu sytuacja to wymusza

                        problemem jest dla mnie sposób działania ASR który w moim odczuciu jest całkowicie zbędny i absolutnie nic dobrego z niego nie wynika,

                        podobne mam odczucia o elektronicznej szczerze, bo gdy się włącza to mam wrażenie jakby miało mi półoś połamać :twisted:
                        to chrupanie i odczucie jakie przeciążenia tam się dzieją jakoś powoduje u mnie dyskomfort, ale wiem że np. w głębokim śniegu może się przydać.

                        ale to cholerne ASR to wymysł diabła :twisted:

                        Komentarz

                        • zepter00
                          RS
                          • 2008
                          • 2304

                          #13
                          Niedawno wyprzedzałem gościa na mokrym asfalcie (oczywiście zimówki) wyłączyłem ASR, chciałem to zrobić szybko więc już na etapie zjeżdżania na lewy pas, na drugim biegu dałem gaz w podłogę, od razu straszny jazgot z buksującego koła-kół i straszne ściąganie w lewo, prawie w krawężnik po lewej stronie przywaliłem. Gościa wyprzedziłem ale przez sekundę straciłem sterowność i mogło być nieciekawie. To tyle jeśli chodzi o niepotrzebną elektronikę. Do czasu montażu Quaife - elektronika czasem się przyda. :?
                          Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                          "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                          Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                          Komentarz

                          • grzegorzp
                            Drive
                            • 2008
                            • 90

                            #14
                            ja jeździłem przez ostatnie 3 lata w miarę mocnym dieslem (przez jakiś czas 180KM i 380nm) golf IV bez żadnej elektroniki i nigdy nie miałem sytuacji żebym pomyślał "szkoda, że nie mam ASR albo elektronicznej szpery" a Octavią z tymi systemami już przy pierwszej jeździe odczułem na własnej skórze fatalne jak dla mnie właściwości ASR który krótko mówiąc chciał nas koniecznie wpakować pod koła samochodu z przeciwka.

                            Wiem że są specyficzne sytuacje kiedy to się przydaje, ale mi jeszcze się nie zdarzyło przeżyć takiej sytuacji jak Ty, czyli że odczułem że np. ASR coś mi pomógł, albo brak jego zaszkodził, natomiast średnio parę razy w miesiącu mnie wkur..ia i przez ostatnie 5 lat miałem chyba z 10 sytuacji, że po interwencji ASR miałem wrażenie że jednoznacznie chce nas rozbić, albo utrudnić jazdę.

                            oczywiście to prosty system i nie będzie za mnie myślał ani się adaptował do mnie, więc biorąc pod uwagę, że mi on nie pasuje to szukam sposobu jak go wyłączyć, nie wyłączając ESP

                            marzeniem by było jakby dało się wyłączyć ASR i elektroniczną szperę magicznym przyciskiem, i jak jest bardzo ślisko to włączać te systemy, a żeby ESP było włączone

                            dzięki chłopaki za podpowiedzi i opinie

                            Komentarz

                            • Sev
                              L&K
                              • 2007
                              • 1295

                              #15
                              Mnie ASR czasem denerwuje na mokrym ale w zimie zarówno EDS jak i ASR przydają się bardzo. Jednak przy normalnej jeździe bez szaleństw nie jest aż tak uciążliwy. Albo się nauczyłem go oszukiwać lekkim odjęciem gazu albo spotykam się z nim na granicy poślizgu gdy do mnie zaczyna mrugać

                              Ostatnio na WLTA było mokro ale bez stojącej wody i spróbowałem przejechać jedną pętlę z ASRem, wyłączyłem go po jednym nawrocie i 3 zakrętach gdy przyspieszenie odpowiadało 1,2HTP :lol:
                              (jechałem na rajdowym slicku jakby ktoś pytał )

                              Do polatania bokami i tak off :twisted:

                              Dla mnie najlepszy ASR to prawa noga :szeroki_usmiech
                              6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                              Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                              Komentarz

                              • grzegorzp
                                Drive
                                • 2008
                                • 90

                                #16
                                Zamieszczone przez Sev

                                Dla mnie najlepszy ASR to prawa noga :szeroki_usmiech
                                zgadzam się w 100%

                                Komentarz

                                Pracuję...